Kedves Eszter!

Van az angolban egy kifejezés: "dirt cheap", ami magyarul a nevetségesen olcsónak felel meg.

Mielőtt kiutaztam, többen figyelmeztettek: ez az a hely, ahova csak fél bőrönddel szabad kijönni, annyi mindent fogok venni és hazavinni. Ja, hát voltam már sok helyen, nagy meglepetés nem érhet. Aztán az amerikaiak elvittek a közeli "shopping centerbe" és az első megdöbbenés után kicsit leültem sírni. Tudod, én gyakorlatilag minden terméknek ismerem az árát Magyarországon, egy cipő 40.000 az Alberto Zagoban, egy póló 12.000 a Mangoban, egy fürdőruha szett 6.000 a New Yorkerben. De az ember mindig elbizonytalanodik egy kicsit, ha új ellenféllel találja szemben magát.

Szóval, az új ellenfél esetemben a Wegman's (itt főleg kaja van) és a TJ Maxx (itt minden más). A Wegman's olyan, mint Magyarországon a Culinaris - különleges és minőségi ételek vannak, sajtok, gyümölcs és zöldség, kenyerek, készételek is. Csak az egész Wegman's akkora, mint egy Tesco! 

Pár nap vásárlás és árnézegetés után azt mondom, a mindennapi ételek drágák, minden más olcsó. Egy doboz Orbit rágó - 1.19 dollár (a dollár most olyan 200 forint körül van), egy OPI körömlakk - 8.5 dollár (az mondjuk pont 1200 forint, tehát 6 dollár Magyarországon). Egy doboz calcium - 3 dollár. Egy kiló szőlő - 3 dollár. (Egyébként ami a gyömölcsöt és zöldséget illeti, vannak fenntartásaim. Mindenre ki van írva, hogy "home grown" de az avokádó darabja fél kiló, a szőlő magtalan és ízetlen, a paradicsom meg akkora, mint a két öklöm összerakva.) De a választék - olyat még nem láttam sehol.

A TJ Maxx minden mást árul: ruhákat, cipőket, egy kevés elekrotechnikai cikket és sok olyat, amit eszedbe se jutna venni addig, amig nem költözöl új helyre (higgy nekem, másodjára csinálom ezt). Minden árcetlin két ár van - egy az eredeti, amit a gyártó kínál, és egy, amiért a TJ Maxxban veheted meg a cuccot. Nem tudom, ez is olyan kamu sale, amit a Mango szokott csinálni, de igazából nem is érdekel. A lényeg, hogy kurva keveset fizetek. (A Mango így csinálja: van egy póló, eredeti ára 10.000. Ráragasztanak egy matricát, ráírják áthúzva azt, hogy 13.000, alá nagybetűkkel, hogy 25% sale - 10.000 forint és kész is a csalás! Nézd meg, tényleg így van.) Szóval, a TJ Maxxban vettem Ralph Lauren márkájú törülközőt például, bár nem tudom, mióta készít Ralph Lauren törülközőt és főleg mióta 10 dollárért. Vettem Nike zoknikat, 3 darab 6 dollár. Vettem felsőket, olyan 10-15 dollár közti áron (az ugye 2-3000 forint). És lehet, hogy gagyi kínai felsők, bár a bevarrt címke szerint a márkájuk amerikai, pl.: H.I.P - happening in the present, vagy Outlaw U.S.A vagy Pretty Good, a lényeg, hogy jól néz ki és jól áll!

Persze, van ami nem változik. A ruhákat mind a Junior részlegen vettem. Nagy nehezen kitaláltam, hogy az én méretem 2 és 4 között mozog. A női méretezés 2- 16-ig megy, de 2, 4-es csak elvétve akad a női osztályon. Azért meg kell mondjam, jó érzés!

Szeretettel ölel: Anna

A bejegyzés trackback címe:

https://levelekeszternek.blog.hu/api/trackback/id/tr731242838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása